WIE?

Wij zijn SCOUTS DE VLASBLOEM van Nieuwenrode, deelgemeente van Kapelle-op-den-Bos. Onze scouts bezorgt kinderen van 6 jaar (eerste leerjaar) t.e.m. 18 jaar (6e middelbaar) al sinds 1966 fantastische zondagnamiddagen en onvergetelijke zomerkampen. Naast ravotten en spelletjes spelen zet onze scouts zich in voor een betere samenleving en steunen we goede doelen. Op kamp slapen we ook allemaal in tenten en vanaf hun 12 jaar leren we de kinderen koken op een vuur, constructies sjorren, kaart lezen, enzovoort. Op onze scouts leren kinderen spelenderwijs hun plan trekken, hoe ze met anderen moeten omgaan, hun grenzen verleggen en nog tal van andere kwaliteiten. Spel, respect en avontuur zijn onze kernwoorden.

WAAR?

Onze lokalen zijn gelegen achter de zaal "De Mispelaer": Paddegatstraat 53a, 1880 Nieuwenrode (Kapelle-op-den-Bos)

WANNEER?

Al onze activiteiten vallen iedere zondag van begin september tot midden mei! Soms kan dit afwijken naargelang de periode en de situatie. Surf naar deze pagina om steeds op de hoogte te blijven van de data van onze activiteiten. Een scoutszondag duurt van 14u stipt tot 17u (voor kapoenen en kawellen) of 18u (voor jonggivers, givers, jins)

Iedere zondag start met een opening, waar iedereen met een net uniform in een vierkant staat. Deze opening start om 14u stipt, dus je bent best op tijd. Meer informatie over ons uniform en werking van iedere scoutszondag vindt u in de linken die hieronder gedeeld staan bij 'Andere praktische zaken'.

WAAROM?

In de scouts amuseer je je rot met tal van activiteiten en bovendien leren jullie er allerlei vaardigheden zoals samen spelen, respect voor een ander, verantwoordelijkheid opnemen, engagement,... maar bovenal omdat we ons heel goed amuseren! De scouts formuleert het als volgt in hun missie: "Wij zijn scouts en gidsen, meisjes en jongens, elk met een eigen verhaal. Iedereen kan erbij. We gaan samen op verkenning en durven tuimelen in het leven. De natuur is onze troef. We geloven in onszelf, in elkaar en in iets meer. We spelen een spel dat niet luchtledig is, in vrije tijd die niet vrijblijvend is. Met groot plezier en kleine daden komen we op voor onze omgeving en voor een kleurrijk Vlaanderen. Zo dromen we luidop van gelukkige mensen in een rechtvaardige wereld."

ANDERE PRAKTISCHE ZAKEN:

- Klik hier om te weten te komen hoe een scoutszondag er bij onze scouts aan toe gaat.

- Klik hier voor alle informatie met betrekking tot ons uniform!

- Klik hier om ons jaarlied, dat we elke opening zingen, te bekijken.

- Klik hier voor een overzicht van de scoutstechnieken die je op de scouts (vanaf de jonggivers) zal leren!

- Klink hier voor een relaas over onze geschiedenis.